Sunday, September 20, 2009

The Chronicles of Raya//3rd Day//


assalamualaikummmm..saya dtg ni nak raya...

Hari ni 1st Raya dan maksudnya dh 3 hari aku dok sini..tak sabar nk tgu esok..sbb esok aku balik Rompin..raya kat sana pulak..hmm..dh kecur air liur aku nih teringatkan kuah kacang & ayam masak merah mak aku..ditambah pulak ketupat daun palas & serunding ikan yg mak aku buat..haih!..merewcik!..ekekeek

Mcm biasalah..kalau raya org pi beraya khennnn...TATAPI!..kat cni..tak nampak pun ada ciri2 mcm tu dipraktikkan..setelah sembahyang raya..aku tgk laki aku terus grab PS2 dia & main dlm vilik...voley?..WTF lah kannn..mak dh siap berbagai..dan bermekap mampan mcm nih..ko boleh lepak main game?..tiu ley ama choi haii!! (mrasa maki dlm kantonis!)..hahhahaha!!

ini gambar sebagai bukti!!

Setelah membebel agak lama..barulah nampak sedikit pergerakan ke arah arahan aku ittew..maka bergeraklah mereka ke rumah2 saudara mara..aku mmg dh ckp siang2 kat laki aku..kalau nk beraya umah sedara mara rakan taulan dia..hari ni aje..sbb esok aku nk bertolak pagi2 lagi ke Rompin..so esok..aku tak nak dgr ada lagi umah org2 yg tertinggal..INI BOLEH MENDTGKAN MARAHHH!!..ekekek..

Org2 kat sini mcm tak paham istilah raya la..sebok mkn2 kat umah sendiri dan tgk astro..tu jer gi balik..bohsan..tu psl takde mood raya sini..membebel pulak aku..well layan gambar la k..

Berpeluh-peluh anak aku beraya..hehe

muka ada sama kaaa?..

kaaa.. sama ini orang punya muka?...

keletihan collect duit youuuu...

mama..jomm balik..

2 comments:

Emy said...

lebih kurang la anne, kadang2 aku ni tunggu la bila nk berjln raya..

RizQin said...

bosan khann..

Aku ni bukannya nak berat sebelah tp kalau dh tak best nak buek camno kan..hehe