Friday, January 9, 2009

Makan Malam di Restoran Ayam Penyet Ria, Sunway

Tetiba malam tu rasa nk tukar selera pulak..asyik mkn kat restoran kelantan jek..sesekali nk rasa masakan negeri lain kannn..tp kali ni bukan setakat negeri tp negara lain!..masakan ala Jawa Timur, Indonesia..hehe

Aku dh pernh try mkn sini dulu..so ni adalah kali kedua aku mkn sini..kali ni aku bwk apis & eryna serta wan (adik aku)..

Restoran ni terkenal dgn ayam penyet serta bermcm-mcm masakan penyet yg lain..hahaha!!..semuanya penyet uolls..korg tgk jer la menu makanan dia ni..

Ni pulak menu minuman dia..kalau rasa nk gumbira..orderla soda gembira..hahaha!!

Korg tgk muka laki aku tu..berkerut je baca menu restoran nih..hahahaha!!Rasainnn!!kehkehkeh..

Antara masakan yg paling aku suka kat sini ialah pecal dia..perh!marvellous uolls!!sambal dia pedas bangat! dan ada daun yg berbau wangi..ntah apa nama daun tu..aku ngak pasti dong..

Yg kedua best..semestinya ayam penyet dia!..mmg malatop!..mkn ngan nasi putih..harga mknan kat sini amatlah berpatutan..standard restoran lain gaks..

Aku ni jenis suka merasa & mencuba msakan yg pelik2 tp laki aku ni jenis tak adventure..so dia buat pilihan selamat..soto ayam..hehe

Anak aku punyalah suka soto ayam tu..sampai tinggal kering..hehe

Air dia pun best2 gak..aku pilih Es kacang Hijau..adik aku lak Es Campur..Laki aku?..sekali lagi membuat pilihan selamat..Teh Susu sajork..kuangkuangkuang..mmg tak adventure punya olang..koser mak nak snap pic minuman dia!keji kah mak?..hahaha!!

Kebanyakan yg mkn kat sini adalah student2 dr endon yg study kat monash tuh..

So..sape2 yg rasa terliur dan teringin nak try..silalah ke Restoran Ayam Penyet Ria, Dataran Mentari..opposite Sunway Pyramid jek..selamat mencuba.. :-)

No comments: